Füstbe ment terv

A mai fiatalok furcsán néznek ránk, amikor arról mesélünk nekik, hogy néhány éve még mennyi cigaretta reklám volt a tévében és az újságokban, vagy akár óriás plakátokon. A híres dohánygyártók, úgy, mint a Camel vagy a Marlboro ikonikus reklámjai már csak archívumokban találhatók meg. A dohány jó üzlet, és a dohánygyártó cégek nem kevés pénzt költöttek marketing kampányok kivitelezésére világszerte. Köztudott, hogy ma már tilos a dohány, cigaretta reklám. Szigorúan büntetik, aki az erre vonatkozó előírásokat megszegi. Viszont meglepő módon a cigaretta márkák marketing kampányok hiánya ellenére sem csökkent a dohányosok száma világszerte. Pedig a legtöbb szív- és érrendszeri megbetegedés, tüdő problémák nagy eséllyel a dohányzáshoz vezethetők vissza, azok következményeként alakultak ki. A dohányban lévő nikotin függőséget okoz, tehát aki egyszer rászokott, az a különböző ajzószerekhez hasonlóan nehezen tus leszokni róla. De a reklámkorlátozások mellett további szigorításokat is bevezettek világszerte és hazánkban is: már nem lehet akárhol cigarettát árusítani, csak az erre kijelölt boltokban. A cigaretta dobozára elrettentő képeket nyomtatnak, a dohány ára folyamatosan drágul, sok beltéri helyen betiltották a dohányzást, például szórakozóhelyeken, vagy éttermekben. A szigorítások ellenére is sajnos több százmilliárd cigarettát értékesítenek évente.